Fixa på balkongen
Passade på att påbörja lite fix inför sommarens balkongsittningar. Balkongen fick en välbehövlig sopning och jag svabbade även av trägolvet. Snacka om att en vinter går hårt åt golvet. Så smutsigt. Ska bli kul att ”inreda” med växter. Jag gillar murgrönor dels för att de är vackra men också för att de är tåliga och övervintrar utomhus i sina krukor. Murgrönorna och även en funkia på bilderna är med från förra sommaren. Vi hade tänkt att åka till nåt växthus för att komplettera med fler växter men la det lite på is då man aldrig vet om det slår om och blir svalare igen. Väntar helt enkelt ett par veckor och hoppas då att värmen är mer stabil. / Maria <3


Passade även på att duscha av inomhus-växterna som sen fick torka på balkongen.

Ska bli roligt att köpa mer växter och ett litet balkongbord, gärna som man fäller ihop enkelt då det inte används. Balkongen är väldigt liten så det känns skönt om man kan behålla lite ”luft”.


