Resor,  Uncategorized

Paris dag 1 – Vantre och van Gogh

Dagarna i Paris gick så fort. Vi hade verkligen mysigt och bodde på två olika hotell för att uppleva olika stadsdelar. Det första hotellet låg i Marais nära Place det Vosges. Lite molnigt men perfekt temperatur för att promenera runt i. Vi åt lunch på en liten, nästan oansenlig, restaurang som heter Vantre. Men man ska inte låta sig luras av den enkla ytan, de serverar helt otroligt god mat och har en superfin vinlista. Ett ställe jag kan rekommendera. Efter lunchen besökte vi en van Gogh-utställning som var en otroligt häftig upplevelse. De rörliga bilderna projicerades på väggar och golv vilket innebar att man var helt omgärdad/omfamnad av bilderna. Häftig känsla. /Maria <3

Tonfisk, edamame och ostron

Gnocchi med parmesan

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *